Haber Editörü

Ramazan DURMUŞ / GELDE YAZMA

ramazandurmus44@gmail.com

"Türk tarihi için içinde farklı etnik paydaş uydurma fikri ilmi ve gerçekçi değil"

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Samsun Milletvekili Prof.Dr. İlyas Topsakal “Türk tarihi bir bütündür; ancak coğrafi isimlerle doğu ve batı Türkleri tarihi en gerçekçi tanımlama olur” dedi.

GÜNDEM 31.07.2025 15:26:00 0

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Samsun Milletvekili Prof.Dr. İlyas Topsakal “Türk tarihi bir bütündür; ancak coğrafi isimlerle doğu ve batı Türkleri tarihi en gerçekçi tanımlama olur” dedi.

Devletin adına Türk denildiğini ancak bu, terimin etnik olarak kullanılmadığını ifade eden Prof.Dr. İlyas Topsakal, kurucu iradeninde böyle davranığını, Türk tarihi için içinde farklı etnik paydaş uydurma fikrinin ilmi ve gerçekçi olmadığına dikkat çekti.

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Samsun Milletvekili Prof.Dr. İlyas Topsakal yaptığı açıklamada şunları söyledi:

 

 

“Türk tarihi bir bütündür”

"Türk tarihi bir bütündür; ancak coğrafi isimlerle doğu ve batı Türkleri tarihi en gerçekçi tanımlama olur.

Türk tarih yazıcılığındaki en büyük mesele farklı han sülalelerinin bu süreçte büyük topraklarımızda hanlık yapmalarıdır.

Türkistan’ın ulu hanı Timur’un ölümüne kadar bu gelenek devam etmiş, Türk tarihindeki birleşmeler ve zaman zaman çözülmeler devam etmiştir. 

16. yüzyıl sonrası tarihimizin süreci büyük coğrafyamızda çözülmelerin devamlı olması üzerindedir. Büyük devletimizin zamanla hafızasını küçültmüş; atalarımız yaşadıkları yerlerde boy veya bölge devletlerini kurmuşlardır.

“Bizim tarihimizde Türk töresi var”

Ancak unutulmaması gereken bizim tarihimizde Türk töresi vardır ve toprak han sülalesi arasında paylaşılmakta, askeri kaynağını da Türklerden temin etmektedir. 

Tebanın kimliği bizde etnisite veya dini özelliklerle belirlenmemiş; sadık olmasına ehemmiyet verilmiştir. Modern dönemde batı Türkleri olan bizler bu geleneği devam ettirmişiz ve Türk milleti hukuki varlığını vatandaşlık tanımında vatandaşlık bağıyla terimiyle anayasasında taçlandırmıştır. 

Tarihçi büyüklerimiz bu nedenle devletin adına Türk demişler, terimi etnik olarak kullanmamışlardır. Kurucu irade de böyle davranmıştır. Türk tarihi için içinde farklı etnik paydaş uydurma fikri ilmi ve gerçekçi değildir.

Haberi Sesli Oku

YAZARLAR